Volkswagen Tayron: nové sedmimístné SUV

Volkswagen Tayron

Zbrusu nové SUV se bude snažit urvat si část trhu ve svůj prospěch. Je jím model Tayron, který se bude snažit zaujmout nejenom obrovským prostorem uvnitř vozu, možností pořídit si sedmimístnou variantu, ale i hybridním pohonem.

Exteriér

Už první pohled napoví, že se jedná o skutečně mohutné SUV. Příď vozu zaujme obrovskou maskou chladiče s rozšířenými okraji, nad kterými se usídlily hlavní světlomety, samozřejmě s LED technologií. Čistá linie boku pak navazuje na širokou záď, které dominuje světelná linka, táhnoucí se po celé šíři auta a zasahuje až do bočních partií. Osvětlené je i logo automobilky Volkswagen. Spodní část zabírá difuzor, nad kterým jsou odrazky, opět linoucí se přes celou šíři vozu. Celý exteriér modelu Tayron je doplněn černými prvky, ať už v podobě černých blatníků, černé linky nad bočními okny směřující až k víku zavazadlového prostoru a končící u spodní hrany zadního okna nebo zmíněného difuzoru na zádi.

Interiér

Zde nalezneme obrovskou centrální obrazovku uprostřed vozu, která má 12,5 palců, a upoutá každého ihned po nástupu do vozu. Na středovém tunelu najdeme pouze kulatý volič jízdních režimů automatické převodovky. Z prvních obrázků to vypadá, že funkce klimatizace bude zařazena do obrazovky infotainmentu, nicméně se nechme překvapit. Za příplatek lze získat kožené sedačky a to jak vyhřívané, tak odvětrávané.

Základní výbava Tayronu nabízí v základu třízónovou automatickou klimatizaci, ambientní osvětlení uvnitř vozu s deseti barvami, LED světlomety nebo 17“ litá kola. Samozřejmostí jsou i asistenční systémy, které zvyšují bezpečnost posádky a usnadňují řidiči jízdu. Za příplatek si mohou zájemci pořídit světlomety označené IQ.LIGHT HD LED Matrix, výkonný audiosystém Harman Kardon s celkovým výkonem 700 W!

Motory

Pohonné jednotky budou postupně přibývat až na konečných 7 agregátů, tudíž si vybere opravdu každý. Na výběr bude mild hybrid, dva Plug-in hybridy, dvě jednotky zážehové a dva vznětové agregáty. Milovníci manuálního řazení budou pravděpodobně bohužel zklamáni, nicméně dvouspojková převodovka DSG jistě bude výborná náhrada.

Základní pohonná jednotka modelu Tayron s označením eTSI nabídne výkon 110 kW (150 koní) a mild hybridní technologii se 48V technikou. Plug in hybridní verze se budou lišit hlavně výkonem. Slabší nabídne systémový výkon 150 kW (204 koní), silnější pak 200 kW (272 koní). Akumulátor o kapacitě 19,7 kWh umožní překonat více než 100 kilometrů pouze na elektrickou energii. Získat energii zpět lze přes až 50 kW nabíječku. Dieselové agregáty se budou opět lišit hlavně výkonem. Ta silnější poskytne 142 kW (193 koní).

Zpočátku bude pro zákazníky v České republice dostupná varianta eTSI s výkonem 110 kW s výbavou Life (výbava Elegance bude k dispozici později), obě Plug-in hybridní jednotky a zmíněná nejvýkonnější dieselová jednotka. Objednávky budou spuštěny na přelomu října a listopadu 2024. Naživo si bude možné nový Tayron prohlédnout na veletrhu eSalon, který se bude konat v termínu od 7. do 10. listopadu 2024.

Text: Jiří Hájek
Foto: Volkswagen

Související články

One Thought to “Volkswagen Tayron: nové sedmimístné SUV”

  1. Pavel

    Zajímavý auto, už se na něj těším.